środa, 11 lutego 2015

Jubileusz Ogrodu Botanicznego

Moja kolejna praca powstała na specjalną okazję. Otóż w 2013 roku Ogród Botaniczny w Krakowie obchodził jubileusz 230-lecia. Z tej okazji w Muzeum Ogrodu zorganizowano wystawę zatytułowaną: Ogród Botaniczny oczami pracowników. Ponieważ mam wiele prac dotyczących Ogrodu i jestem jego pracownikiem, miałem możliwość ich pokazania. Postanowiłem wykonać dodatkowo specjalną pracę - quillingową - przedstawiającą najbardziej charakterystyczny widok Ogrodu - Instytut Botaniki (Collegium Śniadeckiego) ze ścieżką "krakowską".
Pierwotna wersja zakładała obrazek w poziomie (jak na zdjęciu powyżej), lecz w miarę upływu czasu - zbyt szybkiego niestety - musiałem zweryfikować swoje założenie. Ponieważ boczne części zdjęcia, na podstawie którego robiłem obrazek nie wnosiły nic szczególnego, postanowiłem je pominąć. Poniżej przedstawiam poszczególne etapy powstawania pracy.
Ilość elementów była olbrzymia - wystarczy dodać, że świerk będący centralną częścią ma ich około 1500...
Wielkim problemem okazał się być dobór kolorów - trudno było kupić papiery, które oddawały by tonację elementów ze zdjęcia, które zostało wykonane przeze mnie jesienną porą.
Jeszcze ramka i można było odetchnąć - zdążyłem na czas. A było co robić - w przybliżeniu oceniam ilość elementów na 9 - 10 tysięcy... Ale warto było poświęcić na to parę miesięcy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz